"Rozwód po polsku" Iza Komendołowicz.

Kiedy sięgam po pozycję autorki, wiem że spotkam się z ciekawymi i rzetelnymi opisami oraz przedstawieniem sytuacji. Bo my, Polacy, nie oszukujmy się, lubimy wiedzieć wszystko i o wszystkich. Nie zawiodłam się na ginekologach. A cóż o rozwodach słyszy się co raz, w filmach, książkach, wszędzie! Jak dla mnie rozwód już wszedł na taki sam poziom jak ślub. 


Książka zawiera wszystko, co chcemy wiedzieć o rozwodach. Wypowiadają się prawnicy, sędziowie detektywi oraz rozwodnicy. Zawartość jest podzielona szczegółowo, bo na 32 rozdziałów. Odnoszą się one do każdego aspektu, o którym mogliśmy pomyśleć przy rozwodzie. Ukazane, według mnie, prawdziwe realia bitew i formalności w sądach. Co się dzieje z majątkiem, dziećmi. A co najważniejsze to dlaczego? Bo pracoholik, bo kochanka/ kochanek, bo inne poglądy na życie, bo uzależnienie, bo przemoc. Wstęp jest dość szeroko opisany, zawiera osiem historii, dlaczego ludzie zdecydowali się na rozwód. Może i lekko przydługi (bo prawie na 50 stron), ale wprowadza idealnie czytelnika w to co może się spodziewać po całej książce. 
Dzięki tej książce możemy się zorientować, że rozwodzi się każdy, nie ważne ile ma pieniędzy na koncie, gdzie pracuje i mieszka. Ta pozycja pozwoliła mi otworzyć oczy na wiele aspektów, o których nie miałam pojęcia, albo sobie nie zdawałam z nich sprawy. Autorka dotknęła tego tematu z każdej strony i wycisnęła z niego wszystko. Nie sądzę, że czegoś zabrakło. 


Tak jak wspomniałam, książka zawiera 32 rozdziały, plus wstęp, zakończenie i biogramy wypowiadających się osób, na ponad 300 stronach. Język jest codzienny, tak jakbyśmy czytały wiadomość od koleżanki, albo jakieś forum. Została zastosowana kursywa do wypowiedzi osób po rozwodzie (lub w trakcie), słowa przytaczane przez autorkę mają nic całkowicie inną czcionkę, a zadawane przez nią pytania są pogrubione. Różnią się też czcionką wpisy osób zajmujących się "zawodowo" rozwodami - prawników, sędzi. Okładka jest dość symboliczna, minimalistyczna i rozmiarowo przypomina typową książkę.  



Książka idealna dla osób, które może mają może wątpliwości by wstąpić w związek małżeński. Lecz także dla tych wszystkich, których zżera ciekawość, jak mnie, jak to wygląda. 

No comments:

Post a Comment

Copyright © hope&faaith , Blogger