Jorn Viumdal "Skogluft. Mieszkaj zdrowo."

W poprzednim roku pisałam o wpływie roślin na nasze życie, recenzując książkę "Shinrin yoku, czyli japońska sztuka czerpania mocy z przyrody". Chcąc dowiedzieć się o tym jak wprowadzić więcej roślin i naturalnych elementów do sypialni i mieszkania, zdecydowałam się na przeczytanie książki o norweskiej metodzie Skogluft. 


Cała książka jest poświęcona zaletom i sposobom na wdrożenie metody Skogluft. Czyli czego? Zbudowania ścianki na kwiaty. Żadnych innego wzoru tylko kwadrat, ewentualnie prostokąt kwiatków posadzonych w donicach i przypiętych do ściany. Przez całą książkę non stop pojawia się kilka tematów, przedstawianych co raz w nowej odsłonie słów, typu - ważna jest natura, spędzamy większość czasu w zamkniętych pomieszczeniach, jak duży wpływ ma ta ścianka kwiatów na autora. Tak naprawdę to pod koniec książki byłam już lekko znudzona, bo ile można czytać o tym samym. Spokojnie można było z tego napisać artykuł, ewentualnie rozdział jakiejś książki. Może jedyną zaletą tej książki to przykłady zastosowań tej metody w biurach Google czy Timberland. Zostały także przedstawione totalne jak dla mnie absurdy przy użytkowaniu tej metody - podlewanie raz na 3 tygodnie czy doświetlanie ścianki. Po samym tytule możemy się spodziewać zrobienia planów na wielkie zmiany, jednak dostajemy tylko jedną metodę wertowaną przez prawie 300 stron. Lekko zawiodłam się na tej książce. Przez język odczuwałam, że autor próbuje nam wmusić, trochę jak w telezakupach, że to jedyna słuszna metoda. Tak jakby od tego zależało nasze życie. 


Jedyne co mi się spodobało w tej książce to jej szata graficzna. Wydana w moich ulubionych odcieniach szarości i przełamana miedzianym różem. W środku przełamane jest to jeszcze różnymi odcieniami zieleni. Dużo stron pojawia się z samymi cytatami lub zdjęciami. Jest tego o wiele więcej w niż innych poradnikach. Cały tekst z kilkoma obrazkami można było zamknąć na około 200 stronach, a nie 280. 



Pozycję polecę dla osób uwielbiających metodę Shinrin yoku i mających ochotę na wprowadzenie zielonego i naturalnego elementu do swojego mieszkania. 

No comments:

Post a Comment

Copyright © hope&faaith , Blogger