"Tajemnice Korei Północnej" Daniel Tudor i James Pearson.

Kiedy tylko zobaczyłam okładkę i opis książki postanowiłam ją przeczytać. Bowiem nie ma na świecie bardziej kontrowersyjnego kraju niż Korea Północna, no przynajmniej dla mnie. No może jeszcze Chiny, ale to chyba też nie do końca. 


Po przebrnięciu kilka stron, po prostu wzięłam zakreślacz i zakreślałam wszystkie absurdy. Prawie na każdej stronie było coś zakreślone. Coś, co dla nas, żyjących w kapitalizmie i demokracji, ale pamiętających czasy komuny jest po prostu nielogiczne. Zakaz noszenia jeansów rurek czy oglądania seriali zagranicznych, albo brak dostępu do Internetu. Tym krajem rządzi kłamstwo i propaganda. Celem rządzących jest ochrona obywateli przed dostępem do prawdziwych informacji i tego co się dzieje na świecie. Korea Północna plasuje się jako potężnie militarne państwo, gdzie żołnierze budują kompleksy mieszkań, hoteli i mostów. To też kraj gdzie nadal przemyca się dużo rzeczy z Chin (pomaga przy tym zielona granica), które są już dostosowane na ten północnokoreański rynek. W ich ideologii wszystko jest wspólne, ale rośnie klasa handlarzy, którzy sprzedają praktycznie wszystko na bazarkach, po normalnych dla nas cenach. Co jest dla niektórych Koreańczyków z Północy, żyjących tylko z oficjalnych pensji jest po prostu ceną z kosmosu. To też państwo, gdzie nie ma wszędzie dróg utwardzanych, tylko gruntowe, a komunikacja poza stolicą nie istnieje. Jeden rozdział jest poświęcony historii, która ukazuje jak rodzina Kimów doszła do władzy. Mogłam by dalej wymieniać te wszystkie absurdy i porównywać to do naszych europejskich standardów, ale to nie ma sensu, po prostu namawiam gorąco do przeczytania książki. 


Jak już wspominałam wcześniej, urzekła mnie okładka. Po prostu tak idealnie perfekcyjnie oddaje dla mnie Koreą. Książka zawiera 7 rozdziałów plus epilog na 280 stronach. Język jest dość zrozumiały i pozwala na szybkie czytanie. Dodatkowo na to pozwala czcionka, która jest w perfekcyjnym rozmiarze. W środku znajdziemy zdjęcia. 


Książkę polecę dla każdej osoby, zainteresowanej jak naprawdę wygląda życie w Północnej Korei. 

No comments:

Post a Comment

Copyright © hope&faaith , Blogger