Malcolm XD "Edukacja".

Prawie dwa lata temu recenzowałam pierwszą część książki Malcolma "Emigracja", tym razem przychodzę z kontynuacją. Uwielbiam takie pozycje na rynku, bo pokazują jak nasz język ewoluuje i jak można nim z łatwością się posługiwać. 



Po przeczytaniu "Emigracji" czułam jakby lekki niedosyt, Mogłam bym czytać, w sumie to w nieskończoność o losach Malcolma i Stomila. Nie jest to oczywiście literatura na miarę Tokarczuk, ale właśnie o to chodzi w takich pozycjach, aby się rozluźnić po ciężkim dniu i wyłączyć na chwilę myślenie. 

"Edukacja" to dalsze losy Malcolma, który podejmuje dalszą naukę. W środku odnalazłam wiele wątków, z którymi mogłam się utożsamić. Dużo odniesień do obecnej sytuacji politycznej w kraju i do typowego Polaczka. Idealnie pokazana polska rzeczywistość z ostatnich kilku lat. Sama narracja jest taka słodka, a zarazem gorzka. 

Jednak to nie było to samo, co pierwsza część. Niby cała treść odnosiła się do etapu studiów, ale mamy o tym jeden rozdział tak naprawdę. Nie rozumiałam także sensu w całości i tej spójności. Trochę jak dla mnie nawiązania do "Świata według Kiepskich". Większość książki poświęcona praktykom. Naprawdę chciałabym, aby to się lepiej czytało i liczyłam na super pozycję na miarę poprzedniczki.



Książka graficznie nawiązuje do poprzedniej, jest utrzymana w podobnym tonie. 





Tą pozycję polecę dla każdego fanatyka past, twórczości Malcolma i ciekawych dalszych losów bohaterów "Emigracji". 

No comments:

Post a Comment

Copyright © hope&faaith , Blogger