"Wąska ścieżka. Dlaczego odszedłem z Kościoła." Obirek i Nowak.

Wiele obecnie jest kontrowersji wobec Kościoła w Polsce, ale nawet na świecie. Trudno jest się zdystansować do tego wszystkiego i znaleźć odpowiedni punkt widzenia. Staram się nie wpadać z jednej skrajności w drugą i zachować trzeźwość umysłu.  


Jest to forma luźnej rozmowy. Nie ma nic tam wymuszonego na siłę. Czułam jakbym siedziała obok i uczestniczyła w rozmowie. Poniekąd to było dla mnie odkrywanie historii na nowo, bo autor opowiada o swoim dzieciństwie i młodości, które przepadały na czasy peerelowskie. W środku było bardzo dużo przemyśleń i autorefleksji. Dało mi to dużo na zastanawianiem się nad niektórymi tematami. Można się sporo dowiedzieć co obecnie dzieje się z Kościołem katolickim w Polsce i jak reaguje oraz próbuje odpowiadać na obecne zmiany. Było sporo odniesień do filmu braci Sekielskich "Tylko nie mów nikomu". Jednak trochę za dużo było dla mnie tematów pobocznych, dla których tworzono osobne rozdziały. Pokazuje nam, że w każdym wieku możemy coś zmienić i iść własną ścieżką, ku poznawaniu siebie i swoich życiowych wartości.


Książka jest w twardej okładce i posiada dosyć minimalistyczna graficznie. Znajduje się trzydzieści rozdziałów na ponad 330 stronach. W środku znajdziemy zdjęcia autora, nawiązujące do czytanego fragmentu. Czcionka jest w sam raz. Pytania są pogrubione, więc wygląda to ładnie. 



Śmiało mogę polecić tą pozycję dla wszystkich osób, które chcą ustosunkować się do sytuacji panującej obecnie w Kościele.

No comments:

Post a Comment

Copyright © hope&faaith , Blogger