"Wszyscy ludzie których znam są chorzy psychicznie" Krystian Nowak.

W wakacje chętnie sięgam po lekkie książki. Właśnie takie do przeczytania na raz albo dwa razy. Oraz takie które nie zobowiązują do znania tła historycznego, albo sytuacji geo-politycznej. Dlatego wybrałam książkę Krystiana Nowaka "Wszyscy ludzie których znam są chorzy psychicznie".


Książka opowiada o życiu Krystiana, który ma trzy koty. Toczy z nimi dziwne rozmowy. Bohater pracuje także jako twórca ogłoszeń samochodów w komisie. Opowiada o jego "beztroskim" życiu. Właśnie to są dla mnie ludzie, którzy poszli na studia (akurat tutaj kulturoznawstwo) i jakoś to będzie. Żyją zbyt dzisiejszym czasem bo nawet nie zastanawiają się nad jutrem - co będzie do jedzenia czy coś. Chcą wszędzie płacić lajkami. Pojawia się tutaj ta cała otoczka "jestem fejmem", której szczerze nienawidzę. Oraz to "jaki jestem cool, tylko spójrz na mnie". Wiem że to wszystko jest opisane w sarkastyczny sposób. Wszystko opowiedziane wg młodego pokolenia, które nie ma za grosz odpowiedzialności i rządzi się tylko statusami na fejsie. 


Książka ma prawie 300 stron i jest podzielona aż na trzy (!) rozdziały. Są to różne 3 etapy w życiu bohatera. Mam tu jeden zarzut do czcionki. Jest źle dobrana jak na taką szerokość kartki. Ledwo przeczyta się pięć wyrazów to już następna linijka, a po za tym szerokie marginesy. Chyba autor chciał aby była grubsza kosztem rozmiaru. Tutaj jeszcze mogłam by się przyczepić do przepisów, które mają rozmiar prawie tekstu. Oprawiona jest w twardą okładkę. 



Nie jest to lektura zbyt wysoka, więc chętnie polecę ją dla ludzi w moim wieku. Nie wiem czy starsi ludzie mogli by ją zrozumieć. 

No comments:

Post a Comment

Copyright © hope&faaith , Blogger