"Arkusz poetycki" Billie Sparrow / Weronika Maria Szymańska.

Nigdy nie byłam fanką wierszy w szkole. Polubiłam może kilka - Charles'a Baudelaire'a czy współczesnych autorów. Po prostu do mnie nie trafiały i nie mogłam ich zrozumieć. Nie ukrywam że  z niechęcią podeszłam do tego tomiku. W końcu kojarzyły mi się z katorgami na lekcji polskiego. 


Tutaj wszystko sprowadza się do dzisiejszych czasów. Rzeczy i zjawisk, które rządzą światem. W bardzo wyrazisty i dobitny sposób wypowiedziała to autorka w krótkich wierszach. Sprowadza się tutaj do kilku motywów, np.: vanitas, Weltschmerzu. Niektórzy mogą sądzić że to instapoezja. Nie wiem, nie oceniam. Chociaż trochę przypomina krótkie noty tekstowe, które co raz przewijają się przez Instagram. 


Opracowanie graficzne jest w 100 % dopasowane do treści książki. Rysunki przy wierszach opowiadają graficznie tematyce wiesza. Wszystko zamknięte jest w twardej oprawie w kolorze szarym. Rozmiarem jest mniejszy od typowego zeszyty A5. 



W środku wszystko zostało podzielone na różne stany. 

 pokolenie
tożsamość
uniesienia
w(y)rażenia
marność

W tych pięciu rozdziałach zawarte jest wszystko o dzisiejszych czasach. Autorka ujęła to w trafny sposób. 


Myślę, że to idealny prezent dla każdego. Zwłaszcza dla osób kochających poezję i dla osób młodych. Może odnajdą w tym wszystkim swoje uczucia. 

No comments:

Post a Comment

Copyright © hope&faaith , Blogger