Co znaczy dla mnie bujo? Po co go prowadzę?

Zaczynając prowadzić cokolwiek, w moim przypadku bullet journal, robimy to konkretnie z jakiegoś powodu. Dla mnie prowadzenie takiego dziennika to spisywanie wszystkich myśli na konkretne listy. Tak, aby wszystko było w jednym miejscu. Oraz niczego nie zapomniałam. 


Nie chciałam by to wyszło coś w stylu obowiązkowego, jak praca domowa czy ćwiczenia do zrobienia. Kiedy mam chęć lub coś do zapisania, zapisuje, ale nic na siłę. Wtedy najbardziej tracimy motywacje i chęci. Wiedziałam, że to może nie wypalić, dlatego nie zmuszałam siebie na siłę i nie łudziłam się, że będę wiecznie to robić. 

Na początku szukałam wiele informacji i to jak mam to wykonać. Bałam się coś źle zrobić, albo rozplanować. Nie wiem skąd wzięły się u mnie te objawy, przecież normalnie bym się tym nie przejmowała. Po zobaczeniu wielu obrazków bujo, odważyłam się sama tworzyć i próbować. Wszystkie moje obawy okazały się bezpodstawne, wszystko wyszło świetnie. A najważniejszą zasadą przy tworzeniu dziennika jest to, że nie ma jednego wzorca i może być tak różny, jak my jesteśmy. 

W notce o tym jak dokumentuje życie, pokazałam kilka sposobów. Właśnie jednym z nich jest dla mnie bullet journal. Zapisuje w nim wiele rzeczy, które tyczą się mnie w danym momencie. To co kochałam czytać czy oglądać. Albo to jak spędzałam urodziny. Wszystkie takie drobiazgi, które mogą mi umknąć i przepaść w "prozie życia". 


Ostatnio, za namową aniamaluje, zaczęłam spisywać wszystkie myśli i pomysły na kartkę. Większe projekty, albo cele, o których myślę aby je osiągnąć w przyszłości właśnie zapisuje w bujo. Potem łatwo mi do nich powrócić i skonfrontować czy udało mi się.  

Na sam koniec zostawiłam sekcje podróżniczą. Dzięki mojej pracy udaje mi się podróżować po Europie. Nie chce tego zapomnieć i jednocześnie mieć pamiątkę, że udało mi się poznać nowy kraj, albo powrócić do niego. Zapisuje błahostki i odczucia, które mam w odwiedzanych miejscach. 


Na pewno mogłabym wszystko mieć w pamiętniku, jednak było by to dla mnie mniej czytelne i praktyczne. Na razie sam pomysł posiadania i prowadzenia bullet journal mi się podoba. 

No comments:

Post a Comment

Copyright © hope&faaith , Blogger